Curs Gènere i cooperació internacional: impulsant transformacions feministes de les organitzacions, els projectes i campanyes d’incidència

Curs Gènere i cooperació internacional: impulsant transformacions feministes de les organitzacions, els projectes i campanyes d’incidència. Segona edició.

En el curs en línia “Gènere i cooperació internacional: impulsant transformacions feministes de les organitzacions, els projectes i campanyes d’incidència” oferirem coneixements bàsics sobre gènere per a persones que formin part del sector de l’Educació per a la Justícia Global i la Cooperació Internacional, així com per a impulsar les agendes feministes en totes les organitzacions. Curs impartit en castellà.

PROGRAMA | INFORMACIÓ ADDICIONAL | INSCRIU-TE

Programa

El curs s’estructura en 3 Mòduls, cada mòdul consta de diversos temes de durada variable.

El primer mòdul, “L’herència feminista”, consisteix en una introducció als feminismes. Així doncs, en el mòdul 1 es repassen conceptes bàsics sobre les teories de gènere, la història del moviment feminista -les seves ones i crítiques-, el marc normatiu internacional pro equitat de gènere i finalment, s’ofereix una pinzellada sobre la incorporació de les teories de gènere en el sector de la Cooperació Internacional.

El segon mòdul, “El EGyBDH, la comunicació i l’economia feminista”, se centra bàsicament en la millora dels projectes de les organitzacions des d’una perspectiva feminista. Així doncs, el mòdul es divideix en 3 temes: el disseny de projectes, la comunicació de projectes i finalment, el pressupost de projectes. El primer tema aprofundeix en l’Enfocament de Gènere i l’Enfocament Basat en Drets Humans i ofereix pautes detallades de com incorporar tots dos enfocaments als projectes de cooperació. En el segon tema, es treballen els principis bàsics d’una comunicació feminista transformadora i es donen pautes per a aplicar les narratives alternatives en les campanyes de comunicació feministes. En l’últim tema, es presenten breument els principis bàsics de l’economia feminista i de com elaborar uns pressupostos feministes.

L’últim mòdul, “Transicions organitzatives feministes”, se centra en la millora interna de les nostres organitzacions. Cadascun dels 5 temes aborda un repte clau per a poder impulsar transicions organitzatives feministes en una organització. S’aborden els diferents tipus de poders que es donen en una organització, els models de treball, la gestió de les cures i, finalment, el compromís polític per la diversitat i l’antiracisme.

Curs impartit en castellà.

A continuació, es llisten els mòduls, la dedicació estimada i els seus temes respectius:

Mòdul 1: L’herència feminista

  • Tema 1: Les desigualtats de gènere
  • Tema 2: Feminismes en moviment
  • Tema 3: El feminisme és lluita política
  • Tema 4: Marc normatiu
  • Tema 5: De l’enfocament de dones a l’enfocament de gènere

Mòdul 2: El EGyBDH, la comunicació i l’economia feminista

  • Tema 1: Disseny de projecte amb EGyBDH
  • Tema 2: Estratègies de comunicació feminista i narratives alternatives
  • Tema 3: Economia i pressupostos feministes

Mòdul 3: Transicions organitzatives feministes

  • Tema 1: Impulsant una transició feminista
  • Tema 2: Cap a un poder transformador
  • Tema 3: Una pinzellada de models de treball
  • Tema 4: Cuidar com a responsabilitat compartida
  • Tema 5: Ens volem diverses i antiracistes

Objectius del curs:

Els objectius generals del curs són:

  • Conèixer la història del moviment feminista i els seus debats ideològics.
  • Analitzar les causes de les desigualtats de gènere i el seu impacte en el marc de l’Educació per a la Justícia Global i la Cooperació Internacional.
  • Conèixer i incorporar l’Enfocament de Gènere i Basat en Drets Humans (EGyBDH) en projectes i campanyes d’incidència
  • Reflexionar entorn dels canvis i eines necessaris per a realitzar una transició organitzativa feminista.
  • Desenvolupar eines i habilitats personals, col·lectives, tècniques i polítiques per a treballar des d’un enfocament feminista.

Metodologia

La formació requereix una dedicació mínima de 20h de treball autònom per part de les participants.

Cada Mòdul conté una presentació que inclou la teoria, els exercicis pràctics que s’han de desenvolupar i també recursos extra per a aprofundir.

Molts dels exercicis requereixen el treball col·laboratiu en el Fòrum, habilitat per a aquest curs i dinamitzat per l’organització.

Certificat

Al final del curs, es lliurarà un certificat amb la nota final a aquelles persones que superin els criteris d’avaluació.

Informació addicional

DATA D’INICI 28 d’octubre de 2024
DATA DE FINALITZACIÓ 15 de desembre de 2024 (7 setmanes de curs)
HORES LECTIVES 30 hores
CODI DEL CURS CURS GÈNERE I COOPERACIÓ INTERNACIONAL 2024
TARIFA GENERAL 50 €
TARIFA REDUÏDA* 25 €

* Condicions de la tarifa reduïda

Inscriu-te!

    Nom

    Primer Cognom

    Segon Cognom

    Sexe DonaHomeAltre

    Document identitat

    País de Residència

    Comunitat/Regió

    Telèfon

    Correu electrònic

    Ets soci/a de ESF?

    Ocupació

    Tarifa

    * Per a gaudir de la tarifa reduïda has de complir els requisits habituals

    Motivació

    Com ens has conegut?